ІСТОРІЇ УСПІХУ
Перед вами п'ять абсолютно різних розповідей.
Це історія продавця взуття, що з нуля створив мультимільйонний бренд; айтішника, що перевернув традицію того, як ми купуємо книжки, перенісши їх із книгарень у інтернет; японської автомобільної компанії, яка у складні повоєнні часи налагодила зразкове виробництво та вийшла у світові лідери.
Це розповідь підприємця, який хотів принести часточку італійської кавової культури у США та поширив її серед масового споживача і, зрештою, юнака з маленького шведського села, що перетворив локальну меблеву фірму на компанію-амбасадора Швеції у світі.

Ми об'єднали ці історії в одну серію, щоб показати, що проблеми, з якими стикаються підприємці різного рівня та із різних сфер — часто однакові. Це відсутність стартового капіталу, складні економічні умови, скептицизм та зневіра оточуючих, необхідність підтримувати власну мотивацію та пробивати шлях для своєї компанії, навіть коли дуже складно. У цих історіях ви не знайдете готових рецептів, але вони допоможуть зрозуміти, що любов, відданість тому, чим займаєшся і впевненість у собі — головне паливо, яке рухатиме вперед вас та вашу справу.

«Історія ІКЕА. Бренд, що закохав у себе світ»
Інґвар Кампрад, Бертіл Торекул
IKEA — це своєрідна філософія дизайну, а не просто меблі. Історія бренду нерозривно пов'язана з його засновником — Інґваром Кампрадом, який протягом 70 років очолював компанію. Маленька шведська фірма, створена у 1943-му, змогла континент за континентом завоювати світ, увійшовши в домівки та глибоко запавши в серця споживачів.

Мені важко відділяти комерційні інтереси від почуттів. Візьмімо хоча б ігрові кімнати. Грубо кажучи, ми облаштували їх заради власної вигоди. Але, з іншого боку, хороший догляд за дітьми – це найважливіше? То що поганого в тому, що ми допомагаємо втомленим батькам і одночасно заробляємо гроші?
Інґвар Кампрад
ikea
Компанію ІКЕА у 1943 році заснував 17-тирічний Інґвар Кампрад як невелику компанію, що продавала меблі. Згодом компанія почала орієнтуватися на фірмові меблі, які користувачі могли самі збирати. Компанія продавала їх за каталогами та розвивала мережу власних концептуальних магазинів. Нині ІКЕА має понад 400 магазинів у 49 країнах світу. Інґвар Кампрад очолював компанію до 2013 року, після чого управління компанією перебрав його син.
Ольга Дубчак
головний редактор «Нашого формату»
Захотілося обнятися з капіталістом, який змусив увесь світ купувати його меблі і коли щось ішло не так, — пускав зворушливу сльозу і казав, що це він в усьому винен.

Книжка Джефрі К. Лайкера розкриває 14 принципів менеджменту та бізнес-філософії компанії, а також ілюструє, як ці принципи застосовуються на практиці. Як японським компаніям вдавалоля забезпечувати бездоганну чистоту та порядок на автомобільному виробництві? Що таке принцип ощадливого виробницта? І як з'явилася концепція знаменитого «Пріусу»? Принципи Toyota — універсальні.

«Філософію Toyota можна вмістити у два основоположні принципи: «Постійне вдосконалення» і «Повага до людей».
Ґері Конвіс, екс-директор Toyota
Toyota
Компанія Toyota була заснована у 1937 році японський підприємцем Кічіро Тойода як частина технологічного концерну Toyota Industries. Першочергово компанія мала назву «Тойода», але згодом одна літера була замінена, оскільки так назва звучала простіше і могла бути зображена японською у 8 мазках — цифрі, що вважалася щасливою. Компанія Toyota належить до трійки найбільших автовиробників і випускає автомобілі під різними брендами, зокрема Lexus, Isuzu, Daihatsu та інші. Компанія налагодила унікальну виробничу систему та впровадила принципи та підходи ощадливого виробництва.
Антон Мартинов
CEO «Нашого формату»
Щоб зрозуміти і максимально ефективно використати досвід, про який йдеться в книзі — до неї треба бути готовим. «Філософія Тойоти» опинилася у мене в правильний час і перевернула моє бачення того, як потрібно вести бізнес.

Стоун розкриває секрет успіху одного із найвидатніших бізнес-лідерів сучасності і невтомного генератора ідей, та в деталях розповідає, як Безос дисципліновано і подекуди педантично втілює новаторські ідеї у життя, ламає стереотипи і не визнає загальноприйнятих правил, запроваджуючи натомість свої.

«Якщо ви погано працюєте, Джефф пережує вас і виплюне. Якщо добре, він вистрибне вам на спину і зажене до повного виснаження»
Невідомий працівник Amazon
amazon
Компанія Amazon була заснована підприємцем Джеффом Безосом у 1994 році. Ідеєю Безоса було створити «магазин, де продається все», однак першочергово онлайн-магазин зосередився на продажу книг. За кілька років компанія почала розширювати асортимент і у 2011 році вже нараховувала понад 30 тисяч одиниць асортименту. У 2018 році британська консалтингова компанія Brand Finance визнала Amazon найдорожчим брендом у світі. Водночас Джеффа Безоса було названо найбагатшою людиною.
Наталя Шнир
SMM-менеджерка «Нашого формату»
Після прочитання цієї книжки ви зненавидите Безоса. Ну або точно ніколи не захочете на нього працювати. Поза тим я майже впевнена, що ви будете страшенно за нього (і за Amazon) турбуватись — чи вдасться запустити kindle, чи знайде його команда рожевих покемонів і як запустити доставку за допомогою студентів на великах (спойлер: ніяк).
Майже трилер. Тільки на реальних подіях. І про Amazon 😉

Усе і справді почалося з чашки кави еспресо, випитого в затишній італійській кав'ярні у 1983-му. Тоді майбутній генеральний директор Starbucks Говард Шульц зрозумів, яка атмосфера буде в його закладах. Шульцу вдалося побудувати міцний бізнес, в основі якого — дух Starbucks, етичні принципи та турбота про людей: про кожного клієнта, баристу, менеджера чи фермера, який вирощує найкращу у світі арабіку.

«Наш бренд формують дрібні деталі, які ми самі колись представили на ринку — унікальні образи, аромати і спокуси. Якщо кава і люди — це серце нашого бізнесу, то тепла атмосфера кав'ярень — його душа»
Говард Шульц
Starbucks
Перша кав'ярня Starbucks була відкрита у 1971 році у Сіетлі. У 1981 році до Starbucks приєднався майбутній СЕО та глава ради директорів компанії Говард Шульц. Після подорожі Італією Шульц захопився кавовими традиціями цієї країни і захотів перенести їх у США. Шульц поставив собі за мету зробити кав'ярню ще одним місцем, де люди постійно проводять час, окрім роботи та дому. Навколо цієї ідеї компанія почала будувати свій бренд і нині компанія налічує понад 24 тисячі кав'ярень у 70 країнах світу.
Анна Гай
інтернет-менеджерка «Нашого формату»
Відкрила для себе верхівку айсберга світу кави: вирощування, збирання,свіже обсмаження, поєднання купажів, логістика. А ще, Говард Шульц так щиро, але і не без міцної бізнес-позиції, ділиться історією бренду — не можливо не закохатися або принаймні не поважати Starbucks. Це наче слухати оповідь турботливого батька про свою талановиту дитину.

Мало хто знає, що Філ Найт у підлітковому віці не мав змоги купити собі якісні кросівки. Ця історія — про величну взуттєву компанію, що почалася з півсотні позичених доларів. «Взуття-буття» — про те, як із пустими кишенями укладати багатомільйонні угоди й залишатися у виграші. Про те, як зібрати команду професіоналів і за роки роботи втратити лише двох топ-менеджерів. Про біг як спосіб ведення бізнесу та філософію.

«Весь наш світ побудований на божевільних ідеях. Наша історія — це одна грубезна збірка божевільних ідей. Усе те, що мене захоплювало, — книжки, спорт, демократія, підприємництво — починалося з божевільних ідей»
Філ Найт
nike
Всесвітньо відомий бренд Nike починався як невеличка компанія з продажу японського взуття «Блу Ріббон», яку заснував Філ Найт на початку 60-х. Співзасновником компанії став колишній тренер з бігу Білл Боверман. У 1970 компанія офіційно стала називатися Nike і почала займатися виготовленням виключно власного взуття. Водночас компанія почала використовувати своє впізнаване лого Swoosh та слоган Just Do It. Філ Найт очолював компанію від моменту її заснування до 2004 року.
Марина Захарчук
PR-менеджерка «Нашого формату»
Цікава історія про те, як від спортивного взуття можна фанатіти так само сильно, як від рок-гурту чи футбольної команди. І ще й знайти собі стільки однодумців.

Читачі про «Історії успіху»

Замовляй повний комплект
«Історії успіху»
зі знижкою 10%

»
Вибір книжок, які ми видаємо, не випадковий. Ми хочемо наповнити книжкові полиці читачів якісною, цікавою та актуальною літературою, запропонувати найкращі інструменти для ведення бізнесу, особистого та професійного вдосконалення. Для цього ми детально аналізуємо світові тренди, орієнтуючись на визнані бестселери та найочікуваніші новинки нон-фікшну.
© «Наш формат»
Made on
Логотип Тільди на Наш Формат
Tilda