У першій колонці ми розібрали з вами декілька проблем, які виникають між замовником і дизайнером ще на етапі постановки задачі: ТЗ та дедлайн. Сьогодні ж я пропоную поговорити про наступний етап комунікації — внесення правок. 

«Правки» — слово, від якого шарахаються усі дизайнери. Хочете зіпсувати дизайнеру день? Напишіть йому про правки. 

За роки своєї роботи я дуже рідко стикалася із ситуаціями, в яких люди вміють правильно говорити і (якщо бути чесною) правильно сприймати критику. Цей процес подібний до прогулянки мінним полем — один необережний рух і бомбане.

Хороша новина — є спосіб вказувати на правки, отримувати їх і при цьому залишатися у приємних стосунках з дизайнером. Перш за все, ніколи не казати так:

 

Це лайно, перероби

Погано:

— От плакат, який ти просив. Глянь, чи все ок.

— Це лайно, перероби.

Так, вам не завжди з першого разу сподобається те, що для вас зробив дизайнер (особливо, якщо задача була поставлена недостатньо чітко). Але якщо ви хочете, щоб макет було виправлено і ви були задоволені, то вчіться розуміти, що саме вам не подобається.

Як зрозуміти, що з макетом не так? Просто знайдіть у ньому те, що вам подобається (кольори, розмір лого, розташування тексту, фон, шрифт тощо). Відповідно, за методом виключення ви зрозумієте, що те, що до цього списку не потрапило, треба замінити.

Найголовніше у проговоренні правок — критикувати макет, а не виконавця. Якщо ви обрали конкретного дизайнера, то в процесі роботи пізно (і неефективно) сумніватися у його компетенції.

 

Щоб не порушувати це правило можна:

• говорити через емоції (наприклад, цей плакат дуже радісно сприймається, а ми наче як про серйозне, тому треба його спокійнішим зробити);

• спочатку вказати на те, що змінювати не треба (ви до того вже цю роботу для себе зробили — визначили, що з макетом добре — то чому б не поділитися цим з дизайнером);

• вказувати на проблему, але не пропонувати дизайнерське рішення (ви можете сказати, що асоціація підібрана неправильно, але не треба казати «може намалювати двох офісних працівників з хвостами русалок, які граються на планшеті в нашу гру і на них зверху падають яблука» — ви обмежите творчість дизайнера і поставите нереалістичну задачу);

• не використовувати емоційно забарвлену лексику (нецензурні слова, «лайно» і т.п. проговоріть про себе, але дизайнеру не кажіть нічого емоційнішого за «не підходить»).

Кольори на екрані

Ідеально:

— От плакат, який ти просив. Глянь, чи все ок.

— Кольори і шрифт ок. Але ілюстрація не підходить: ми ж медуз надоюємо, тут ліс треба замінити. І лого збільш десь удвічі.

 

З днем народження, треба внести правки

Погано:

— З днем народження. Треба внести правки.

— Емм, дякую. Це терміново?

— Ні, до кінця тижня чекає.

Таймінг вирішує дуже багато. Писати людині погані новини (а правки це завжди напряг) у день народження — не найрозумніша ідея. Бо скоріше за все, що у цей день не лише дизайнер буде зайнятий, а й ваше повідомлення загубиться серед купи привітань.

Хоча неправильний таймінг, зрозуміло, стосується не лише дня народження. Є правила ділового спілкування, вони працюють і з фрілансерами. І правила ці доволі прості:

• пишемо у робочий час. В ідеалі дізнатися з якої до якої дизайнер працює. Якщо дизайнер каже, що цілодобово — ок, пишіть вночі і на вихідні. Якщо ж він не буває за комп’ютером у четвер з 12 до 20, то і писати у цей час сенсу немає.

• усі правки одним листом. Не треба завалювати пошту чи месенджер купою повідомлень типу «ой, там ще в третьому абзаці одрук».

• вносьте правки якнайшвидше від моменту отримання макету. Якщо ви отримали макет і написали свої правки через тиждень, то не можете вимагати, щоб їх внесли за годину (бо виникає логічне питання «а де ти був увесь цей тиждень?»).

• домовтеся про кількість неоплачуваних правок. На етапі постановки задачі і дедлайну можна обговорити скільки разів ви безкоштовно вносите правки (стандарт — три). Це дисциплінує і вас (бо ви точно одразу перевірятиме усі помилки) і заспокоює дизайнера (бо він знає, що це не просто нескінченний потік забаганок).

Ідеально:

— Є декілька правок по макету. Коли я можу про них написати, щоб ми оперативно все повносили? Вибач, що пишу у вихідний.

— Завтра у мене день народження, то я навряд чи зможу оперативно внести. Напиши зараз, що там. Я постараюсь виправити сьогодні, але якщо там багато правити, то післязавтра скину. Буде нормально?

— Так, супер.

 

Давай я тебе наберу

Погано:

— Макет отримали?

— Так, є кілька правок. Давай я тебе наберу.

Наскільки замовники люблять вирішувати усі справи по телефону, настільки дизайнери (у більшості) це ненавидять. Хочете, щоб результат співпраці вас влаштував (і тут справа не лише у правках, а у всій комунікації) — фіксуйте усі домовленості в пошті чи месенджері (тобто письмово).

Це просте правило насправді допомагає і вам і дизайнеру, бо допомагає нічого не забути і убезпечує обидві сторони. Не хочете щоб дизайнер сказав по закінченні роботи іншу суму — домовляйтеся про оплату письмово. Не хочете постійно казати, що ваше лого має бути на білому кольорі (чи якийсь інший технічний нюанс) — зафіксуйте це письмово. Хочете, щоб ви мали змогу тричі безкоштовно вносити правки — ви знаєте, що робити. 

Додатковий аргумент, що багато серед творчих людей інтровертів, для яких дзвінок по телефону — це втручання у особистий простір (і ви таким чином псуєте вашу комунікацію у самому її зародку). Якщо ж телефонної розмови не уникнути, то принаймні зафіксуйте ще раз усі домовленості письмово одразу по її закінченні.

Ідеально:

— Макет отримали?

— Так. Є декілька правок, але мені треба з тобою порадитися і незручно писати. Давай я зараз по телефону тобі розкажу що як, а потім листом зафіксуємо?

— Ок, наберіть за 15 хвилин.

Якщо увесь цей текст підсумувати, то вийде, що  правки треба вказувати по суті, вчасно і письмово. А загалом в комунікації з творчою людиною, як і з будь-якою іншою, головне лишатися людиною.

Наступного разу поговоримо про фінальний етап співпраці з будь-яким виконавцем — оплату. А конкретно про ці помилки:

• Чого так дорого?

• Та ми заплатимо, почекай.

• Ми вирахували податок.

190 переглядів

Поділіться своїми враженнями
в соцмережах

Що ви думаєте з цього приводу?

  Подписаться  
Уведомление о
Відгуки (0)

Хочу отримувати
нові статті

Схожі публікації