Фільтр

Історія про сміливих. Чому варто читати книгу Бреда Стоуна «Продається все. Джефф Безос та ера Amazon»

29.05.2017

 


Журналіст Бред Стоун понад 10 років пише про технології та бізнес. Його публікації про найвідоміші ІТ-компанії – Apple, Google, Facebook, Twitter, Yahoo виходили в New York Times, Newsweek та Bloomberg Businessweek. За «Продається все» Бред Стоун у 2013 отримав одну із найпрестижніших американських відзнак – його книга стала найкращою книгою року за версією Financial Times. Її визнали також й інші видання – Washington Post, Forbes, The New The Economis та інші. Автор поки не надто широко відомий українському читачеві – інші його книги не перекладали українською.


Що ж такого особливого ховається на 393 сторінках, які легко проковтнути за два дні? 



  Про що

Історія починається 1988-го року. Саме тоді підприємець Девід Шоу заснував компанію D. E. Shaw &Co, де одним з наймолодших віце-президентів підприємства був Джефф Безос. Протягом всієї книги Безос росте – змінюється його місце роботи, посади, оточення. Незмінним лишається одне – він запеклий трудоголік, який знає чого хоче. Його життя – це його робота. Там він знайомиться зі своєю майбутньою дружиною, знаходить однодумців, товаришів. Безос – жорсткий керівник. Автор не говорить про це прямо, однак акцентує, що сміх Безоса на декого із співробітників наводить тимчасовий страх.

Надворі 1994-й рік. Тім Бернерс-Лі засновує Консорціум Всесвітньої павутини, помирає Курт Кобейн, на великий екран виходять такі культові фільми, як «Втеча з Шоушенку», «Кримільнальне чтиво», «Форест Гамп» та  «Леон-кіллер». Саме тоді  на 40-му поверсі одного із хмарочосів в центрі Мангеттену виникла ідея – створити онлайн-магазин, який продаватиме книги. Тоді ж Джефф Безос зробив ставку на інтернет – і виграв.

Все почалося з книжок. Декілька років Amazon був зосереджений саме на цьому товарі. Однак наприкінці 90-х Безоса переконали – якщо не розширити перелік товарів, то компанію просто розчавить конкурент. Відтоді шопінг на сайті Джеффа Безоса – це можливість придбати одяг, техніку, подарунки, музику і купу товарів, назви яких ви навіть не знаєте.

Як

Одна із головних особливостей – автор взагалі не дає слова засновнику Amazon Джеффу Безосу. Про нього говорять всі – його колеги, дружина, товариші та конкуренти. Але не він сам. Звісно, тут є його цитати, але звучать вони з вуст тих, хто так чи інакше перетинався з Безосом. Уявіть, Бред Стоун для написання цієї книжки провів більше 300 інтерв’ю. І це справді відчувається. У книзі багато фактажу, багато прізвищ, тож підготуйтеся, що при читанні доведеться їх запам’ятовувати.

Автор мало додає від себе – він як художник, що пише портрет – передає лише те, що видно зовні. Розповідь нагадує документальний фільм – події подаються хронологічно, вказаний рік, додаються емоції та враження безпосередніх учасників розмов, нарад, сварок. Читаючи «Продається все» – ви наче отримуєте квиток для подорожі кількома вимірами – часом, ідеями, технологіями, долями.

Для кого

В українських книгарнях книжка «Продається все» стоїть на полицях із назвою «Менеджмет. Економіка. CEO». На сайті видавництва «Наш формат» її аудиторією названо топ-менеджерів, підприємців і всіх амбітних читачів. Однак для цієї історії направду немає обмежень – вона  для всіх, хто прагне знати більше.

Якщо шукаєте натхнення для роботи, то ця книга – для вас. Стоун використовує авторський неологізм – «джефізми». Це цитати Безоса, які стали основою філософії компанії. Наприклад, така:  «Є два види роздрібної торгівлі: одні компанії намагаються зрозуміти, як здерти з покупців побільше, а інші працюють над тим, щоб брати менше; ми підемо другим шляхом до самого кінця». Ця позиція Amazon відома не лише її працівникам, але й іншим гравцям в світі бізнесу. А чого вартує ще одна фраза Безоса: «Ви можете працювати багато, ви можете працювати напружено, ви можете працювати головою, але в Amazon ви не можете обрати лише два з цих трьох способів». У книзі є ще чимало таких афоризмів.

Після прочитання книжки я переслухала на відео сміх Безоса, зайшла на сайт Amazom.com та зв’язалася з подругою, яка вже близько року мешкає в Сіетлі. У книзі багато згадок про це місто –там від самого початку розташовується головний офіс компанії, яка названа на честь найдовшої річки в світі. А ще – минулого року Amazon відкрив в Сіетлі перший офлайн-магазин без кас та черг.

Подруга розповіла, що сьогодні про Amazon там говорять майже на кожному кроці. Чому? Бо значна частина жителів працює в компанії – майже у кожного є родичі, знайомі чи знайомі знайомих в штаті Amazon.

Замість висновку: книга Бреда Стоуна змушує по-новому подивитися на бізнес-середовище і те, як сміливі люди змінюють наш світ.

Олена Зашко, журналістка

Книжку Бреда Стоуна «Продається все. Джефф Безос та ера Amazon» можна купити тут.

 

 

 
Поділитися в соціальних мережах:
Схожі новини
Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар
captcha
Замовлення зворотного дзвінка