…байдуже, дорослий ти чи малий,
завжди варто ставити важливі цілі.
Попри всі перешкоди, що постануть на твоєму шляху.
Найголовніше, зрозумів я, — це не сходити з дороги і не здаватися.

Володимир Кличко

 

Напевно, у кожного з нас є правила, якими ми керуємось у своєму житті чи роботі. Ми можемо їх ніколи не озвучувати, але так чи інакше вони впливають на наші рішення й висновки. І нерідко ці принципи є частково запозиченими з правил тих людей, чия робота чи життя нам імпонує. Тому сьогодні ми вирішили познайомити вас із принципами чемпіона, бізнесмена й автора книжки «Управління викликами. Як застосувати спортивну стратегію у житті та бізнесі» Володимира Кличка.

У житті й бізнесі Володимир використовує 7 правил, які визначають його дії. Сьогодні ці принципи також слугують фільтром, який використовує керівництво компанії Кличка в різних відділах, щоб рішення не суперечили світоглядові Володимира.

Ми виокремили ці 7 принципів в окремий матеріал та пропонуємо ознайомитися з відповідними уривками з книжки.

ERGO SUM (лат. «Тому я є») ключова фраза, яка фактично уособлює всі принципи, за якими працює Володимир Кличко. Саме ці 7 елементів (кожна буква вказує на певний принцип) є основою його філософії.

«Мій світогляд репрезентує і сам вислів загалом: ergo sum — тому я є. Я розумію, ким я є», — зауважує на початку Кличко.

 

E — Expertise (експертиза (професійні знання): заснована на власному досвіді та наукових знаннях)

Як пише Володимир, він не одразу усвідомив, що за десятиліття спортивної кар’єри накопичив більше знань, ніж за час навчання в університеті й роботи над дисертацією.

Розуміння власної експертності прийшло із часом, а ще з поразками, сварками й ризиками. Як розповідає автор, після двох поразок у свої 28 він втратив майже все увагу медіа, титули, і найголовніше віру брата, Віталія. Той порадив йому закінчити зі спортом. Натомість Володимир відмовився так рано здаватися й навіть побився з братом під час тренування. Потім був довгий шлях до створення власної промоутерської компанії та прийняття рішень самостійно від вибору тренера чи суперника до режиму харчування. Раніше всім цим займалися промоутери, та Володимир вирішив відмовитися від їхніх послуг та просувати далі власну компанію.

Було зрозуміло: я можу покладатися на власний досвід. Він став поводирем, що скеровує мене. Він показує, які рішення варто обдумати, щоб переконливо йти своїм шляхом і бути упевненим у власних рішеннях.

Я зрозумів, що не лише можу боксувати, а й здатен спрямувати власні знання в інші сфери й думати та працювати як бізнесмен з очевидно більшою експертизою, ніж міг собі уявити».

 

R — Rightness (правильність: розвинена відповідно до моїх етичних принципів)

Володимир розповідає, що етична поведінка, справедливість і толерантність, так само як чесність і повага, належали до цінностей, які йому прищепили вдома. Для нього було очевидно, що в спорті відмовлятися від них не варто. Володимир каже: «Ми хотіли повернути славу боксу через власну поведінку й ставлення до суперників. Наприклад, коли майбутній супротивник проклинав мене й намагався вивести з рівноваги обрáзами, я зберігав спокій».

«Я глибоко переконаний, що ми йдемо по життю рівно, чесно та відкрито й мусимо так ставитися зокрема й одне до одного».

800px-Web_Summit_2017_-_Centre_Stage_Day_2_DF2_5417_26491661249

 «Нещирість, лицемірна поведінка чи щось кримінальне — це речі, яких я ніколи не допустив би. При цьому в молоді роки, після розпаду Радянського Союзу на початку дев’яностих, я мав такі можливості. …Як завжди, коли країна перебуває на порозі змін, а політичний та економічний порядок має тільки постати, з’являються кримінальні структури. Це призвело до того, що деякі люди, з якими я вчився в школі, дуже швидко розбагатіли непевним шляхом. Водночас я дізнався, що сильні, упевнені в собі молоді чоловіки — спортсмени, як і ми з братом, — крутяться в кримінальних колах. Нам робили якісь сумнівні пропозиції, які могли полоскотати самолюбство, але ми не розглядали їх усерйоз».

«Я ніколи навіть не припускав думки зійти з певного шляху і зрадити цінності моєї сім’ї».

G — Globalism (глобалізм як орієнтований на весь світ, цілісний спосіб мислення та дій)

Володимир називає себе громадянином світу: «Як приватна особа їжджу куди хочу. Як спортсмен проводжу поєдинки там, де це здається доцільним. Як підприємець дивлюся, де є можливості, і як лідер думок ділюся своїми знаннями там, де для цього створено найкращі умови».

«Подорожі були мені хорошим учителем, як і нескінченні ігри в шахи з братом. Уяви себе на місці суперника. Що бачить він, чого на цей момент не бачиш ти?»

Із «глобалізмом» Володимир також пов’язує цілісний підхід до мислення й дій і кругозір на 360 градусів: «Мені завжди хотілося вчитися. Якщо мені щось було незрозуміло, я шукав когось, хто пояснив би, аж поки не стане ясно до найменшої дрібниці.
Нині це лишається незмінним. Мені подобається дискутувати з людьми, які на певних темах розуміються краще за мене, я люблю розуміти їхній хід думок і вчитися. Коли мене зацікавлює якась тема, я читаю про неї в книжках чи шукаю в інтернеті. Таким чином намагаюся самовдосконалюватися».

 

O — Optimism (оптимізм: завжди позитивне та передбачливе мислення).

Володимир уважає себе оптимістом до самих кісток: «Байдуже, про що йдеться, я завжди спершу бачу позитивні аспекти і вже потім помічаю недоліки. Ціную легкість і, за можливості, не допускаю поганого настрою чи меланхолії. Люблю оточувати себе радісними людьми, які переважно в доброму гуморі й повсякчас налаштовані шукати оптимальні рішення. Намагаюсь уникати боягузів і скигліїв».

Звісно, у нього буває й задумливий настрій. Тоді він любить побути один, «аби привести думки до ладу. У такий час я уявно застосовую SWOT-аналіз: розбираюся із сильними та слабкими сторонами й уявляю шанси та ризики. Таким чином вибудовую план дій. Ніколи не дозволяю перешкодам мене зупинити. Навпаки: як спортсмен бачу перед собою виклик і надихаюся подолати його».

Коли в бізнесі ухвалено неправильне рішення, я аналізую ситуацію разом зі своєю командою. Роблю так звану домашню роботу: намагаюся вийти із ситуації сильнішим. Налаштованим позитивно, оптимістичним, упевненим, а в найкращому разі — передбачливим».

 

S — Sustainability (сталість: мислити у довготривалій перспективі, зважати на навколишнє середовище)

За словами Володимира, він не любить проектів-одноденок, бо вони надто швидко лишаються в минулому. Він вкладає власний час і енергію лише в довготривалі проекти, оскільки досвід та успіхи додаються, накопичуються і взаємодіють між собою.

«Підприємці потребують відповідної культури, яка заохочуватиме конкуренцію, висококласну ефективну роботу, надихатиме працівників з інноваційним бізнес-мисленням та унеможливлюватиме застій.

Схожа ситуація в спорті. Проте якщо поразку бізнесу ми помічаємо за тижні чи місяці, то поразку боксера видно одразу. На рингу я сам-один, немає за кого сховатися. Відповідь на ці виклики — це у короткостроковій перспективі жадати перемоги, а в довгостроковій — зберігати мотивацію. З мого досвіду, таке свідоме зосередження із часом перетворюється на силу. Тому я від самого початку життєвого шляху над цим працюю і застосовую різні прийоми тренування свідомості».

 

U — Uncomplexity (простота: прості пояснення, доступні для розуміння)

Володимир називає себе прихильником зрозумілих слів і ефективних рішень. Він не любить порожніх балачок і продуктів, ідею яких складно пояснювати. «Усе геніальне — просте, — пише Кличко. — Крім того, я не звик надто концентруватися на собі. Хочу не марнувати часу, а зосереджуватися на речах важливих і значущих, замість присвячувати дорогоцінну увагу дрібницям.
Наприклад, я детально структурую своє професійне життя згідно з визначеними цілями: чого прагну досягти в короткостроковій, середній та довготривалій перспективі? Чітко, бажано з місцем і датою».

«Я також завжди вимагаю від власних працівників зворотної реакції, звітів. Я мушу знати, що вони отримали й зрозуміли завдання. Тільки тоді можу бути впевненим, що завдання буде виконано і що я можу викреслити його з власних думок».

 

M — Maximum (максимум: завжди прагнути досягти найкращого та оптимального)

Володимир після досягнення цілі не зупиняється, а шукає наступної. До того ж він хоче досягти її якнайкраще. Під час підготовки до поєдинку його девізом були слова «Поразка — це не варіант». — «Краще вмерти, ніж бути другим», — пише Володимир.

«Я рано почав свою кар’єру і хотів досягти більшого, ніж інші. Певна ділова хватка та чітке прагнення досягти бажаного результату супроводжували мене зі шкільних років. Мені було 12, коли ми з Віталієм почали продавати фотографії зірок. Для нас, як і для багатьох інших хлопців, кумирами тоді були Арнольд Шварценеґґер і Сільвестр Сталлоне.

У Віталія тоді була камера, він сам навчився проявляти власні знімки. Якимось чином нам дісталась газета з фотографіями акторів. Ми фотографували ці картинки, проявляли плівку й продавали знімки по 20 копійок у шкільному дворі. Нашим друзям хотілося мати фото західних кумирів, а ми раділи непоганим заробіткам. Коли я кілька років тому розказав про це Арнольду Шварценеґґеру, він жартома попросив частку нашого тодішнього прибутку».

131 переглядів

Поділіться своїми враженнями
в соцмережах

Що ви думаєте з цього приводу?

  Подписаться  
Уведомление о
Відгуки (0)
Медведенко

Хочу отримувати
нові статті

Схожі публікації