Наш формат | Блог > Бізнес > Збори команди без стресу. Правила Адізеса
 

Збори команди без стресу. Правила Адізеса

Збори, нарада… У багатьох з нас ці слова викликають стійке передчуття марно витраченого часу, хоча насправді, скоріш за все, просто були використані не зовсім правильні підходи до організації такого роду подій. Проблема номер один тут проста — різні люди мають різні стилі управління, мислять по-різному. Якщо не брати цей тезис до уваги від початку, ми отримаємо багато шуму і мало конструктивних рішень.

Як влучно зауважує в цьому випадку Іцхак Адізес, автор “Ідеального керівника” та гуру менеджменту, не дивно, що збори перетворюються на змагання «хто кого перекричить», де одні учасники звинувачують інших у брехні, небажанні розуміти, саботажі чи підриві прийнятого рішення, або справа доходить до холодного мовчання, у якому навіть тиша не означає те саме для всіх сторін.

Втім, якщо ми погодимось з Адізесом та його думкою про різні стилі управління і різні типи сприйняття, можна спробувати перетворити збори власної команди на дієвий інструмент. Ось кілька правил, якими користується сам Адізес під час своїх тренінгів.

Правило №1. Говорити однією мовою

Різні типи людей розуміють слова по-різному, шукають різні потреби та ухвалюють рішення. Тож насамперед треба визначили терміни, якими доведеться оперувати. “... неможливо рухатися вперед, поки кожен не зрозуміє, що є предметом обговорення, із чим погоджуватися чи не погоджуватися, що мають на меті їхні колеги, коли роблять свої коментарі”, — говорить Адізес

Правило №2. Кожен може говорити

Хай би хто говорив, він може говорити скільки хоче, і ніхто не має права переривати його чи демонструвати нетерплячість. Той, хто перериває, сплачує штраф, який іде на доброчинність.

Правило №3. Збори мають починатися вчасно

Якщо хтось запізнюється, то сплачує штраф — 10 доларів за кожну хвилину запізнення.

Щоб проілюструвати концепцію [говорити однією мовою], я розповідаю жарт:
23-річний єврей приходить до хірурга і просить каструвати його.
— Заради Бога! Навіщо вам робити це? — запитує занепокоєно лікар.
— Бо це мої релігійні переконання, — відповідає хлопець.
Отже, хірург, який не хотів вступати в суперечку з релігійними переконаннями
хлопця, везе його в операційну та каструє.
Коли хлопець опиняється в післяопераційній, він бачить там іншого молодого чоловіка.
— Чому ти тут?
— Мені робили обрізання, — відповідає той.
— А-а-а-а-а-а! — скрикує кастрований хлопець. — Я саме це мав на увазі!

Правило №4. Жодних розмов, поки вам не надали слова

Також не можна користуватися мобільними телефонами. Не можна читати й підписувати документи. Не можна залишати збори, поки вони не закінчились. Зверніть увагу, сесія (збори) не може тривати довше однієї години двадцяти хвилин. За словами Адізеса, це максимальний час, протягом якого люди залишаються уважними та продуктивними.

Правило №5. Вживати слова «є», «хочу» й «потрібно» в їхньому буквальному значенні

Люди постійно змішують ці слова. Замість того щоб сказати «Я хочу цього», що звучить нахабно, і тому їм незручно це говорити, вони вживають «Нам потрібно робити так». Але якщо проаналізувати сказане, то стане зрозуміло, що насправді малося на увазі те, що вони хочуть робити.

Правило №6. «А я проти!»

Знайшли хорошу ідею? Добре! Тепер запропонуйте, щоб кожен узяв аркуш паперу та розділив його на три частини: «питання», «сумніви» та «незгоди». Після цього варто відобразити відповідно свої питання, сумніви та незгоди у кожній з цих колонок. Щоб уникнути промахів, візьміть до уваги наступне: «питання» означають, що ви потребуєте більше інформації; «сумніви» — що ви, маючи всю інформацію, сумніваєтеся, що це працюватиме; «незгоди» означають, що ви не маєте жодних сумнівів, — це не працюватиме. Після цього, радить Адізес, слід обговорити всі (!) питання.

Написано Наш формат