Маркетинг змінився. Уже позаду часи універсальних рекламних кампаній, набридливого спаму й оцінки поштової розсилки за вагою макулатури. Уже не працює підхід «наосліп», бо клієнти очікують від маркетологів набагато більшого. Сподіваються, що спілкування із брендом стане більш персоналізованим і безпосереднім, пише експертка з маркетингу Адель Світвуд у книжці «Маркетингова аналітика. Як підкріпити інтуїцію даними».

Ці зміни спричинила поява широкого спектра каналів комунікації, через які клієнти взаємодіють із нами, а також той факт, що клієнти не розрізняють понять «офлайн» і «онлайн» — для них усе це одна кампанія й один досвід. Вони хочуть, щоб ми вивчали їх до найменших деталей, пропонували їм бажані послуги й робили бажані пропозиції незалежно від того, які канали комунікації вони використовують. І ця тенденція охоплює не лише маркетинг, а й інші галузі.

Загалом для маркетологів вимальовується така картина: складність каналів комунікації, складність і обсяги даних, складність клієнтів і складність їхніх очікувань стали ще більш заплутаними. У результаті маємо складнішу роботу і складніші завдання для маркетологів. Нам треба розумно підходити до професійної діяльності — покладатися на саму інтуїцію вже недостатньо. Відчуття повинні спиратися на дані.

Який вигляд має аналітичний маркетолог?

Байдуже, яку посаду займає маркетолог, — його досвідченість у питаннях даних та аналітики має бути на належному рівні. Хоча й існують вузькоспеціальні посади, базові знання з аналітики і технологій — новий стандарт для маркетолога. До базових навичок входить знання принципів управління даними та аналітичних стратегій, а також поняття про якість даних, важливість керування даними і цінність даних для маркетингу. Сучасний маркетолог уже не може обмежуватися звітністю і метриками. Він повинен бути досвідченішим у всьому спектрі аналітики, який охоплює оптимізацію, текст, настрої, оцінку, моделювання, візуалізацію, прогнозування та атрибуцію.

Маркетологи мають знатися на технологіях, спеціальних інструментах і методах розробки, що базуються на даних та аналітиці. Розробка кампаній, мультиканальна інтеграція, продуктивність контенту, персоналізація і діджитал-маркетинг — усе це має підкріплюватися фактами, а в ідеалі ще й прогнозованими результатами, швидкою реакцією й адаптацією до потреб клієнта і ринку. 

На мою думку, ідеальний маркетолог — це виняткова суміш творчості і логіки, які шліфуються допитливістю, винахідливістю і прихильністю до культури інновацій та гнучкості.

Менеджери з маркетингу повинні шукати необхідні навички і досвід під час оцінювання і нових кандидатів, і наявних працівників, які зацікавлені в перепрофілізації. Однак список цих навичок досить туманний. Ось кілька міркувань з цього приводу.

Навички продажів

Маркетологові вже недостатньо перейматися лиш верхівкою воронки продажів, намагаючись якомога швидше скинути лідів на продажників. Аналітичний маркетолог повинен бути активний від початку і до кінця покупки й працювати пліч-о-пліч з відділом продажів, надаючи їм необхідну для успішної угоди інформацію.

Навички в соціальних медіа 

Соціальні медіа просто кардинально змінюють динаміку купівлі-продажу. Однак лиш активні користувачі соцмереж здатні відчути різницю між неактуальним одностороннім спілкуванням і груповою інтерактивною бесідою.

Навички журналіста й оповідача

Оскільки потенційні клієнти отримують більшість інформації про продукт з інтернету, потреба в яскравому, таргетованому контенті ні на мить не вщухає. Талант оповідача — також невіддільна частина в розробці кампанії.

Навички роботи з процесами

Автоматизація лиш починає просочуватися в маркетинг. І кожен, кого застав етап модернізації, може підтвердити, що автоматизація сама по собі не підвищує продуктивність, а радше вдосконалює процеси. Впровадження автоматизації в роботу вимагатиме від маркетолога таких навичок, як моделювання процесу, управління проектами, вміння контролювати зміни і спілкуватися з технологіями на «ти».

Навички роботи з даними та аналітикою

Програми збирають і обробляють просто гори даних про поведінку покупця і продавця. Тому маркетолог повинен бути гуру даних із пристрастю і цікавістю до аналітики. 

Філ Броян із RCI заявляє, що для перетворення на аналітичний маркетинговий відділ потрібно шукати саме науковців, а не митців. Ця умова змінила підхід його компанії до відбору маркетологів. «Ми насамперед шукаємо в кандидатах наукових та аналітичних навичок і лише потім обираємо з них найкреативніших, — каже Філ, але при цьому зауважує, що пошук і оцінка людей такого рівня — завдання не найлегше. — Вам треба мати правильних гравців на всіх позиціях. Наймайте якомога більше кадрів з актуальними навичками і поєднуйте їх із хлопцями, що тямлять у бізнесі».

Знання тонкощів галузі

Клієнтам начхати на нашу продукцію. Не начхати їм лише не себе і свої проблеми. А для того, щоб встановити контакт між продуктом і клієнтом, потрібні вичерпні знання про обидва складники рівняння.

Навички співпраці і комунікації

Ці два вміння тісно взаємопов’язані. Ледь не в кожній сучасній вакансії навички комунікації прописані обов’язковим пунктом. Однак для маркетологів комунікація — це дещо особливе. Традиційні навички спілкування повинні бути підкріплені пильною увагою до співпраці і продуктивного діалогу. У нас немає сольних артистів — лише цілі оркестри з чіткою метою і постійною взаємодією.

Креативність та потяг до інновацій

Ми хочемо, щоб люди шукали свіжих ідей. Термін «креативність» уже давно вийшов за межі кола дизайнерів і піар-агентств. Сучасні цифрові канали потребують творчого підходу і заохочують його на всіх стадіях маркетингу. Креативність — це серце інновації, якого ми потребуємо і яке цінуємо.

Лідерські якості

Лідер — це той, хто готовий прийняти на себе ризик, рухати зміни і будувати відносини на довірі. І ці навички потрібні нам не лише у вищих ешелонах компанії. Сучасний маркетолог, незалежно від посади, має унікальну можливість продемонструвати лідерські якості — як у межах відділу, так і на рівні організації — для максимальних результатів роботи.

Поділіться своїми враженнями
в соцмережах

Що ви думаєте з цього приводу?

  Подписаться  
Уведомление о
Відгуки (0)

Хочу отримувати
нові статті

Схожі публікації