Щодня ми постаємо перед питанням, як зробити свій день максимально продуктивним, встигнути все та залишити час та сили на себе. Втім, проблема продуктивного дня не буде такою неймовірно складною, якщо ми знатимемо, що і як впливає на наш мозок та мислення.

Ми виділили основні поради з книги Керолін Вебб «Живи на всі сто», як виконувати завдання вчасно, ухвалювати важливі рішення та знаходити порозуміння з колегами.

Порада №1. Розставляйте пріоритети та обирайте курс дня

Наш мозок має дві системи: раціональну та автоматичну. Раціональна відповідає за важливі рішення. Автоматична знімає навантаження з раціональної та дозволяє не витрачати розумові ресурси на менш значущі завдання, як-от замикання дверей чи підйом сходами.

Для того, щоб наш мозок розібрався, що є важливим, а що може обійтися без нашої безпосередньої уваги, автоматична система використовує «спам-фільтр». Однак разом із непотрібною інформацією мозок помилково може відправити в «спам» важливу або ж відволіктися на щось зайве.

Щоб цього не сталося, налаштуйте ваш «фільтр», зокрема, складіть конкретний план дій на день. «Чітко сформулюйте цілі. Зробіть це таким чином, щоб вони були позитивні, досяжні, реальні та вписувались у ситуацію», пише Керолін Вебб.

Скористайтеся методом фіксації установок. «Якщо одного разу, сидячи на підвіконні, вам вдалося дуже плідно попрацювати, то система нейронних зв’язків «підвіконня» відтоді може бути пов’язана із системою «продуктивна та зосереджена поведінка». Тому кожного разу на підвіконні у вас може виникати прилив енергії та бажання працювати», роз’яснює Вебб.

Створюйте позитивні очікування та наміри, адже вони формують наше сприйняття ситуації, а тому впливають на результат. Налаштовуючись позитивно, ми даємо шанс нашому робочому дню або розмовам з колегами бути кращими.

Усміхайтесь, навіть якщо не хочеться. Дослідження довели, що нещира усмішка також позитивно впливає на наш настрій».

Порада №2. Опануйте свій час та змусьте його працювати на вас

Попри те, що багато людей вірять в ефективність мультизадачності, психологи з’ясували, що лише неістотно малий відсоток людей дійсно може нею похизуватися. Насправді, мультизадачність не дозволяє робити кілька справ одночасно, а змушує мозок постійно перемикатися між завданнями.

«Дослідження працівників компанії Microsoft показало, що коли вони відволікаються на електронний лист, то їм потім необхідно 15 хвилин на відновлення ходу думок. І не важливо, відповідали вони на листа чи ні. Ситуація з миттєвими повідомленнями не краща: треба не менше 10 хвилин, аби повернутись у робоче русло. А тепер помножте цей час на середню кількість випадків на день, коли вас відволікають, і ви зрозумієте, чому постійне перебування онлайн не сприяє вашій продуктивності», каже авторка.

Тому першим правилом для опанування часу має стати однозадачність.

Наступним кроком, на думку Вебб, є обов’язкові перерви. Уникайте перевантаження: робіть паузи для самоусвідомлення, викидайте з голови невчасні думки, записуючи їх у блокнот. Зосереджуйтесь на найважливіших у поточний момент справах. Розбивайте велику і складну справу на маленькі, щоб починати з простих кроків. Встановіть часові рамки, коли ви займаєтесь тільки роботою, а коли – тільки особистими справами, і не перетинайте їх.

Порада №3. Навчіться отримувати максимум від кожної зустрічі

Психологи вважають, що основа щастя людини це якість наших взаємин.

Для того, щоб робочі взаємини були добрими, налаштуйтесь на співпрацю. «Зосередьтесь на покращенні якості взаємин, а не на власних планах. Перевірте, чи немає у вас негативних очікувань. Налаштуйте себе на те, що ваш співрозмовник буде цікавим», радить Вебб.

У розмовах ставте відкриті запитання, це дасть співрозмовнику можливість висловити свою думку чи позицію. Знайдіть схожі інтереси або негаразди та підкресліть спільність мети у роботі. Пошук спільного пов’язаний із далеким прагненням бути «своїм» та створювати відчуття приналежності до «племені». Мозок вашого співрозмовника сприйматиме вас як друга, а не ворога, якщо у вашій особі він відчує «свого».

Гарним взаєминам сприяє взаємна відвертість. «Якщо хочете, щоб інша людина вам відкрилась, то подумайте про те, чим ви можете поділитись з нею», пише авторка.

Налаштуватися на розмову чи зустріч та сформувати позитивні очікування допоможе припущення «хороша людина в поганих обставинах». Це не лише сформує позитивний настрій, а й допоможе не накоїти помилок і не наговорити зайвого.

Порада №4. Будьте якомога розумнішим, мудрішим та креативнішим

Коли ви в глухому куті, а робота вимагає креативності, авторка книги радить спитати себе: «Який існує кардинально протилежний підхід до цієї ситуації?», «Який є чудовий спосіб вирішення проблеми?», «Якби я знав/знала відповідь, то якою вона була б?».

Інший спосіб — переключити на певний час увагу на інший вид завдань, а потім знову повернутися до проблеми. Допомагає також метод «гумове каченя» — поясніть проблему тому, хто з нею незнайомий.

Щоб приймати зважені рішення та не потрапляти в пастку автоматичної системи, звертайте увагу на такі її вісники в своїх думках: «Очевидно, що це (не)правильно», «Нещодавно я читав/чув, що… Тому…», «Усі згодні», «Я це розумію, тому це чудовий варіант» тощо.

«Подумайте про щось хороше і позитивне перед тим, як братися до важкого завдання. Наприклад, згадайте нещодавній прогрес у справах або якусь щасливу подію», — радить Керолін Вебб. Підійде навіть спогад про те, що хтось неочікувано приніс вам каву.

Порада №5. Слідкуйте, щоб усе, що ви робите і говорите, було значущим

Щоб бути почутим, говоріть коротко, використовуйте фрази, що чіпляють та запам’ятовуються, наводьте переконливі приклади, а для наочності використовуйте фото чи зображення.

А для того, щоб бути переконливими і значущими, будьте упевненими у собі. Для впевненості Вебб радить використовувати такі трюки:

  • сприймайте ситуацію як захопливу пригоду;
  • пам’ятайте про головну мету вашого життя, яка стоїть за тими діями, які ви маєте чинити;
  • відстежуйте свої щоденні успіхи, щоб ніхто не міг засумніватися в них.

Порада №6. Боріться з роздратуванням та не здавайтеся після невдач

Щодня різні побутові ситуації стають джерелом стресу для нас. Керолін Вебб пропонує техніки, які допоможуть не піддаватися негативним емоціям.

Вона радить проговорювати свої почуття. «Роки досліджень показують: якщо ми можемо назвати негативну емоцію, яку ми відчуваємо, і коротко описати її причину, то зможемо зменшити її вплив», —  пояснює авторка.

Спробуйте відсторонитися від ситуації: говоріть до себе на «ти»; уявіть, як ви дивитиметесь на цю ситуацію в майбутньому; подивіться на ситуацію з чужої точки зору або уявіть, що даєте пораду другу.

Зосередьтеся на тому, чого вас може навчити ця ситуація. Побороти роздратування допоможе і діафрагмальне дихання — дихайте на повні легені, поки не відчуєте покращення.

Для опанування стресу від ситуації, яка вже минула, авторка радить переоцінити ситуацію. Визначте реальні факти та припустіть, що ваше сприйняття суб’єктивне.

Створюйте позитивні очікування та наміри, адже вони формують наше сприйняття ситуації, а тому впливають на результат. Налаштовуючись позитивно, ми даємо шанс нашому робочому дню або розмовам з колегами бути кращими».

Порада №7. Будьте ентузіастами та отримуйте задоволення від кожного дня

Залишатися у піднесеному настрої, насправді, також робота. Але авторка «Живи на всі сто» пропонує низку порад, як змусити себе відчувати позитивні емоції.

Спробуйте нагадувати собі щодня про три хороші моменти, що сталися з вами. Вияви доброти доброчинність, комплімент колезі чи пропозиція допомоги також позитивно впливають на наш мозок. Знайдіть щось цікаве для себе у справі, яку нудно, але важливо зробити.

Усміхайтесь, навіть якщо не хочеться. Дослідження довели, що нещира усмішка також позитивно впливає на наш настрій. Не лише тіло реагує на наші почуття. Зв’язок тіла і мозку працює і в зворотному напрямку наша міміка впливає на настрій.

«Інші вчені виявили, що усмішка також допомагає побороти неприємні моменти. Їхні учасники з нещирими усмішками почувались менш напруженими, коли їх просили засунути руки у холодну воду», пише авторка.

Визначте та використовуйте свої сильні сторони, щоб підтримати енергію і ентузіазм до роботи. Робіть акцент на своїх перевагах під час роботи. «Приступаючи до нових завдань, подумайте, як ваші сильні якості допоможуть швидше навчитись новому», радить авторка.

Поділіться своїми враженнями
в соцмережах

Що ви думаєте з цього приводу?

  Подписаться  
новее старее большинство голосов
Уведомление о
Відгуки (1)
trackback

[…] 7 порад, що зроблять ваш день продуктивним […]

Топ кращих книг

Хочу отримувати
нові статті

Схожі публікації