Незадовільну, на думку батьків, поведінку дітей можна пояснити не лише настроєм і невихованістю малюків, а й особливостями роботи їхнього мозку, пояснюють автори книжок «Секрети мозку» та «Досить істерик!» Деніел Сіґел і Тіна Брайсон.

Психотерапевти також розказують, як дати раду критичним ситуаціям у вихованні врівноважено й обдумано, попри бажання вибухнути криком та сипати покараннями, та навчають технік для опанування емоцій.

Поради зі сторінок «Секретів мозку»:

Секрет №1. Все складно.

Наш мозок є складним за своєю структурою, але він має властивість змінюватися залежно від отриманого досвіду. Тож батьки мають безліч можливостей забезпечити дітям емоційні моменти, що сприятиме розвитку життєздатного та інтегрованого мозку, в якому співпрацюватимуть ліва й права півкулі.

Секрет №2. Емоції це важливо!

Звертайте увагу на емоційний стан дитини, її роздратованість, сум через втрату якоїсь дрібнички, невеличка, на ваш погляд, сварка з другом є для малюка катастрофою. Він сприймає їх глибоко й всеохопно, тому краще не ігнорувати подібний стан.

«Важливо усвідомити одну річ: незалежно від того, наскільки безглуздими й неприємними вам здаються почуття вашої дитини, вони дійсно мають велике значення для неї. І життєво необхідно зважати на ці почуття, спілкуючись із нею»

Секрет №3. Ооооооммм….Спокій та рівновага.

Виховати врівноважену та вдумливу дитину не лише можливо, а й потрібно. Такі здібності допоможуть їй в дорослому житті стати успішною, соціально орієнтованою та, сподіваємося, щасливою. Та найважливіше, треба не засуджувати за неправильну поведінку, а навпаки, допомогти усвідомити, що її спричинило.

«Однією з найважливіших навичок, які ми можемо сформувати у своїх дітях, є прийняття правильних рішень у надзвичайно емоційних ситуаціях… Ми хочемо, щоб вони зачекали перед тим, як діяти, щоб оцінили можливі наслідки, подумали про почуття інших людей, зробили етичні й моральні висновки. Й іноді вони поводяться добре, і ми можемо ними пишатися. Але іноді — ні»

Секрет №4. Все погано? Побігайте!

Фізична активність змінює роботу мозку. Тому, коли емоції перемагають здоровий глузд, потрібно змінити свій фізичний стан, щоб опанувати емоційний. Простіше кажучи, пострибати, побігати, пограти в рухливі ігри. Тож якщо вашим дітям потрібна допомога, щоб заспокоїтися або відновити контроль над собою, знайдіть спосіб, як змусити їх рухатися.

Секрет №5. Підключайте здоровий глузд.

Часом варто прислухатися до себе, аби зрозуміти, що краще для дитини.

«Здебільшого діти стараються щосили, і їм лише потрібно, щоб ми приділяли увагу їхнім основним потребам. Коли ви вивчатимете мозок та усвідомлюватимете всю інформацію, яку ми надаємо, не забудьте про прості й очевидні повсякденні речі, уже вам відомі. Здоровий глузд може зробити дуже багато»

Секрет №6. Негатив заразний.

Ваші негативні почуття чи неприємний досвід у минулому можуть впливати не лише на вас, а й на дітей. Тому треба намагатися зрозуміти своє життя, а діти таким чином краще зрозуміють своє.

«Пам’ятайте, що ваша мета — допомогти дітям виявити неприємний досвід, який впливає на них без їхнього відома, як розкидані елементи мозаїки в мозку, та зробити ці спогади явними, щоб чітко побачити повну картину мозаїки»

Секрет №7. Побалакаємо?

Мозок налаштований на соціалізацію, він намагається зробити так, щоб «я» стало частиною «ми». Тобто батькам треба намагатися посприяти налагодженню стосунків дитини в родині, у дитсадочку чи школі.

«Із кожним чудовим, приємним досвідом, який отримує дитина під час спільного проведення часу в колі сім’ї, ви забезпечуєте їй позитивне підкріплення того, що означає бути в теплих стосунках з іншими людьми»

NF110b (1)

Побажання для батьків із книжки «Досить істерик!»:

Секрет №8. Заспокойтеся і подихайте.

Не поспішайте кричати, коли ваш малюк вчудив якусь чергову пакость, а краще поставте собі ці три чарівні питання, а вже потім визначитесь з реакцією на неправильну поведінку:

  1. Чому моя дитина вчинила саме так?
  2. Що я хочу пояснити дитині в цій ситуації?
  3. Як я можу зробити це найкраще?

Проведений аналіз під час відповіді допоможе краще зрозуміти мотиви дитини, її стан та почуття й не дасть вам гарячково розкидатися покараннями.

Секрет №9. Ніхто не ідеальний.

Попри вашу виваженість у вихованні дітей і правильність дій/реакцій як за підручниками, мозок дітей нестабільний і формується. Тому вони не можуть бути завжди ідеальними. Проте вам легше буде достукатися до дитини в кризовий момент, щоб допомогти.

«Розумний підхід не може гарантувати, що діти слухатимуть вас щоразу, коли ви намагаєтеся виправити їхню поведінку. Але він однозначно дає вам значно більше шансів досягнути швидкої цілі — заохотити дітей до співпраці»

Секрет №10. Погляньте на себе у «дзеркало»

Від вас залежить те, наскільки співчутливою виросте дитина та наскільки вона розумітиме та вмітиме аналізувати почуття свої та інших.

«Від того, як ми поводимося з дітьми, коли вони засмучені, залежить розвиток їхнього мозку і відповідно те, якими людьми вони ростуть»

Секрет №11. Істерика як дороговказ

Істерики слід сприймати не як катастрофи, а як реакцію на ваші неправильні дії, як можливості для навчання в мистецтві як бути батьками.  

«Своєю поганою поведінкою діти вказують, над чим слід попрацювати: які навички в них треба сформувати, а які — удосконалити»

Секрет №12. «Все буде добре»

Мозок людини розвивається до 20 років, тому вимагати від дитини дорослої й врівноваженої поведінки весь час несправедливо. У моменти емоційної нестабільності діти прагнуть отримати відгук чуйних батьків, які допоможуть їм опанувати себе.

«Діти потребують нас, нашої розради та піклування, коли страждають емоційно і коли відчувають фізичний біль. Їм потрібно, щоб ми були спокійними, люблячими та турботливими. Їм потрібно, щоб ми встановили з ними емоційний зв’язок»

Секрет №13. «Я любитиму тебе, щоб не трапилося»

Відсторонена поведінка батьків у критичних емоційних ситуаціях змушує дітей вважати, що дорослі люблять і цінують їх лише тоді, коли вони слухняні й спокійні.  

«…дисципліна повинна починатися з турботливого ставлення до дітей, розуміння їхнього внутрішнього стану, з дитячих відчуттів, що їх бачать, чують та люблять батьки, навіть коли вони вчинили неправильно»

Секрет №14. Обійматися!

Обіймайте й цілуйте своїх дітей частіше! Дотик допомагає налагодити порозуміння навіть у найбільш несприятливих ситуаціях, відчути підтримку, турботу й любов.

«…фізичні вияви турботи до дітей позитивно змінюють структуру їхнього мозку в буквальному значенні»

Секрет №15. Я зроблю все сам(а)!

Не потрібно робити все замість дітей, коли вони помиляються. Помилки – це можливості вчитись чомусь новому, аналізувати ситуацію, вмикати кмітливість. Просто допоможіть своєму малюкові обдумати ситуацію й зробити висновки, що він зробив неправильно. Також перфекціонізм дитини, може, й потішить ваше самолюбство, але навряд ощасливить чадо.

«Дітям не потрібні батьківські накази не помилятися. Вони потребують, щоб батьки вказали на правильний шлях, допомагаючи зрозуміти неправильні вчинки та їхні причини, щоб діти могли виправитися та змінити те, що необхідно»

+ один секрет. «Don’t worry, be happy»

Щасливі батьки, які розуміють внутрішній світ, живуть у гармонії з собою й світом, – і є тим основним фактором для виховання хороших і успішних дітей.

«Насправді запорука хороших стосунків у тому, як добре ми самі розуміємо свій досвід переживань, який надали нам наші батьки, і як чуйно ми ставимося до своїх дітей. Це неабияк впливає на наші стосунки з дітьми, а отже, й на досягнення ними успіху»

Поділіться своїми враженнями
в соцмережах

Що ви думаєте з цього приводу?

  Подписаться  
Уведомление о
Відгуки (0)
Топ кращих книг

Хочу отримувати
нові статті

Схожі публікації